Po co mi wirtualny spacer Google Street View?

Dzięki wirtualnej wycieczce możesz zaprezentować w sieci realistyczne wnętrze swojego sklepu, biura, salonu czy firmy. Co ważne, spacery funkcjonują w Mapach Google – aplikacji, z której korzystają miliony użytkowników na całym świecie.

W dowolnej chwili internauta z każdego kraju i kontynentu może zostać wirtualnym gościem w Twoim hotelu czy restauracji. Może obejrzeć jak wyglądają wnętrza obiektu oraz jego otoczenie w plenerze.

Gdzie w internecie użytkownicy znajdą mój spacer?

Wirtualny spacer Internauci zobaczą w tak zwanej wizytówce Google Moja Firma. Wizytówka pojawia się zazwyczaj w witrynie wyszukiwarki po prawej stronie wyników wyszukiwania. Z tego poziomu powinniśmy wejść na jedną z trzech zakładek: Mapy Google, Zobacz zdjęcia lub Zobacz z zewnątrz.

Po wejściu w Mapy Google obiekt będzie oznaczony na mapie, zaś wizytówka firmowa wyświetli się po lewej stronie przeglądarki. Tam w zakładce Zdjęcia pojawi się odnośnik: Street View i zdjęcia sferyczne.

Jeśli na wizytówce Google klikniemy w zakładki Zobacz zdjęcia lub Zobacz z zewnątrz, tam będziemy mieć dostęp do kolekcji zdjęć sferycznych.

Spacer można także zamieścić na stronie www w taki sposób:

Czy mam pokazywać całą firmę czy tylko wybrane miejsca?

Niektórzy właściciele biznesów decydują się na pokazanie wszystkich pomieszczeń. Inni zaś pokazują wybrane obiekty i to, co najbardziej mogłoby zainteresować zwiedzających. W tym wypadku istnieje możliwość podzielenia wirtualnego spaceru na poszczególne piętra bądź obszary. Nawigacja między poszczególnymi kondygnacjami znajduje się po prawej stronie okna.

Po co mi wizytówka Google Moja Firma?

Aby opublikować wirtualny spacer Google Street View niezbędna jest wizytówka Google Moja Firma. Jeśli takiej wizytówki jeszcze nie posiadasz, pomagam w utworzeniu oraz jej weryfikacji przez Google.

Posiadanie wizytówki wiąże się z wieloma korzyściami dla biznesu. Są to między innymi: lokalizacja firmy na mapie z możliwością wyznaczenia trasy dojazdu, możliwość dodzwonienia się bez konieczności wpisywania numeru telefonu, bezpośredni odnośnik do firmowej strony internetowej. Poza tym w wizytówce mogą być zawarte takie informacje jak opis firmy i godziny otwarcia. Posiadając dostęp do panelu wizytówki możemy zamieszczać aktualne wpisy dotyczące promocji i wydarzeń związanych z prowadzoną działalnością. Można zamieszczać ofertę produktową, podzieloną na poszczególne kategorie.

Dzięki wizytówce internauci mają możliwość podzielenia się z innymi opiniami na temat naszego sklepu czy lokalu. Właściciel wizytówki może publikować odpowiedzi do każdej opinii.

Spacer wirtualny tak, ale czy dla mojej branży?

Wirtualne spacery są doskonałą reklamą dla wielu branż, zwłaszcza dla tych, gdzie liczy się wygląd, wygoda i estetyka. Najczęściej są to hotele, restauracje, domy weselne,wszelkiego rodzaju gastronomia, salony urody, sklepy, salony sprzedaży, szkoły, uczelnie i biura.

Oprócz tego wirtualne zwiedzanie doskonale sprawdza się w przypadku zabytków, świątyń czy obiektów sportowych.

Czy za wykonanie zdjęć, opublikowanie spaceru i utrzymanie go na Mapach Google muszę zapłacić?

Wykonanie zdjęć sferycznych i publikacja spaceru to usługa płatna jednorazowo. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć jaki jest koszt wykonania wirtualnej wycieczki skontaktuj się ze mną. Cena jest zależna od ilości wykonanych panoram.

Utrzymanie spaceru w aplikacji Google Street View i na Mapach Google jest bezpłatne!